Sjua på Smålle

Det blev en bra placering för oss på årets sista stafett. Vi sprang stabilt även om jag är lite besviken över min egen insats. Erik och Wille bidrog med två riktiga topplopp. Johan L tycker jag även gjorde det riktigt bra. Jag och Thomas kunde dock kapa några minuter på våra lopp även om det var godkända insatser så som det var nu. Sjua var ett fall framåt.

Jag inledde med att springa till trean före tvåan vilket innebar en enminutsbom som visade sig vara väldigt avgörande då jag tappade tre löpare som var med i klungan som växlade med placeringarna 3-8. Jag kom in till växel i en klunga med placeringarna 9-11, ca 5min efter föregående klunga! Jag missade förvisso inte 5min, men ungefär 3min. Tror dock att jag hade kunnat kämpa mig med de andra då det var väldigt lite gaffling och benen var pigga. Nu fick jag istället orientera själv hela vägen och gjorde flera dumma grejer. Småbommar. Sprang med Järla och Kristiansand stora delar av loppet. Dom måste ha blivit less på mig som sprang fort och småbommade hela tiden;-)

Nåväl. En kul avslutning på ol-säsongen 2010. En bra ol-säsong för mig känns det spontant. Ska försöka återkomma med en analys av säsongen senare.

Resultat Smålandskavlen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback