Miniläger i Torsby

Jag och Gustav Hall bestämde oss för att köra ett tvådagarsläger i Torsby nu ons-tors. Vi körde ner tidigt i morse och har kört två fina pass. Jag har kört skejt på båda. Första passet blev mest att försöka hitta känslan för skidåkningen igen, vilket gick ganska bra. Träffade massa skido-junisar från mora skidgym som avslutade sitt läger här idag. Sjökan såg sugen ut. Jag fick betala på em-passet för de 35 minuter jag körde utan stavar på fm-passet. Em-passet gick jättebra fram till sista intervallen då jag blev riktigt trött. Men det är bara av godo, resonerar jag. Har precis käkat en sen middag och druckit cola till maten till på köpet!

I morgon blir det ett skejtpass och ett klassiskt pass. Sprintlaget är här också, var ganska komiskt på fm när Mats Larsson var ensam åkare med fyra ledare. Dessutom står det en vallatrailer och två ski team sweden-minibussar här. Rejät med resurser för sex stycket åkare! Skilda världar.

För att snacka om riktiga atleter, skidorienterare, så var Eirik Watterdal här över dagen och skidade. Han såg stark ut. Även Helen-klen var här, hon är ju tränare för mora skidgym och såg ut att jobba väldigt hårt. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback