Cykelpendling

Idag var det dags. Cykelpendling till jobbet. I arla morgonstud rullade jag iväg. Trots ovanan gick det fort till jobbet. En mycket fin morgon med sol och värme. Weezer i hörlurarna, shufflade igenom deras två första album samt the red album från 2008. Gjorde en tempostegring i takt med crescendot i Only in dreams när jag rullade ut ur Gustafs (Hade önskat att det var i Pungmakarbo för att göra en bättre historia, men jag kan inte ljuga för mina läsare). Väl framme var jag knappa två minuter ifrån min rekordnotering.

Hemvägen var desto tyngre. Motvind hela jävla vägen. Tog 25 minuter längre än ditvägen. Höll 22km/h på platten sista biten. Skönt med lite väggning. Bjöd rollen på lite flygande jacob och vi tog varsin kall till, på en work night, men det är inte lika illavarslade som att Påsen bjöd på kladdkaka idag igen.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Du rullade ut ur Gustafs vad?

2010-05-19 @ 15:34:48
Postat av: Hammer

Beatrice>>Trodde jag hade en interlektuellt begåvad läskrets, men icke. Gustafs är ett ställe mellan Borlänge och Säter.

2010-05-19 @ 19:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback