10mila

Det blev en skaplig 14:e-plats för oss tillslut. Inte direkt vad vi hoppats på.

För min del var det tungt. Den bra formen jag haft senaste tiden saknades redan i första backen. Jag hade ett bra utgångsläge med många fina ryggar att gå på. Men jag slarvade med orienteringen och bommade kontroll 1, 3 och 4. Vilket förstås är skandal. Drogs med av andra löpare istället för att lita på mig själv. Resten av loppet gick bra då jag skärpte mig. Förutom blundern till 8:an då.

Men de tunga benen gjorde att jag fick slita rejält. Sprang med ett gäng goda löpare från 8 till 17. Jag fick verkligen bita ihop för att hänga med, men så länge jag orienterade bra så hängde jag med bra ändå, även om det kändes som jag tappade metrar i varje steg. Kunde skicka ut Rollen så pass att han kom med i andraklungan på långa natten.

Efter fyra sträckor låg vi bra med efter bra lopp av Rollen och Låma. Sedan gick det lite tyngre för oss och både tid och drag försvann. Men vi kämpade bra genom hela stafetten och kunde jobba upp oss till en 14:e plats. Helt ok trots allt. Och en mycket snygg spurt av David mot Jani Lakanen.

Årets 10mila var det bästa jag varit med på rent tävlingstekniskt. Bra banor, gafflingar och arena. Hoppas 10mila fortsätter i samma stil!

Karta
Resultat

Sammanfattningsvis är jag besviken på mig själv. Jag ska hålla i orienteringen bättre. Att jag hade tunga ben kan bero på många saker (släppt på träningen för tidigt, nattmage, dålig dagsform, begynnande sjukdom?) och såklart inte kul då jag varit i bra form inför detta. Men det stora tidstappet bestod i att jag bommade på 3 av de 4 första kontrollerna och totalt på hälften av de 8 första kontrollerna. Verkligen INTE bra. I tillägg mår jag riktigt skit just nu. Trött å kanske sjuk.

Några ljusglimtar finns det dock att ta med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback