Tung avslutning

Sista etappen gick inte riktigt bra. Började med att slarva till det redan till första kontrollen. Sedan på långsträckan till fyran kändes det jättebra och jag hade bra flyt tills jag fick en kvist rakt in i ögat. Då tappade jag både synen, farten och gaisten. Synen kom dock tillbaka ganska snabbt som tur var, men ögat var irriterat och jag såg ganska suddigt. Följande del av banan var bara jobbig. Blött och grönt. Jag orkade inte hålla någon fart och orienterade ganska bristfälligt. Var ett tag i lag med några löpare men ingen av dem sprang på ett sådant sätt jag tyckte var lämpligt att springa så vi kom ifrån varandra. Sedan orkade inte jag springa lika fort heller.

Tappade till en 16:e plats. Kan inte säga att jag är speciellt nöjd. Målet för veckan var att göra bra orienteringstekniska lopp. Det blev bara en etapp jag kan vara nöjd med. Övriga etapper var under stora delar väldigt bra, men gång på gång kom jag in i dåliga perioder där jag orienterade väldigt dåligt och lade bort många minuter. Jag har bommat i snitt över fem minuter per etapp vilket på tok för mycket. Känns dock bra att veta att när orienteringen fungerar går det fort, riktigt fort. Fysiska formen har varit grymt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback