Tuff långdistans

Pheew, idag var det tufft. 1h 47min och 700m stigning. Kom iväg bra i starten och hade samma gaffel som flera storfräsare i början (Grigoriev, Moholt, Arnesson och Gruzdev). Men i 100m-klättringen upp mot fjärde kontrollen slog klubban till. Grigoriev drog på ett ryck och jag fick släppa. Sedan var jag i princip ensam resten av banan. Hade lång gaffel på första varvet och var 9min efter redan då, samma som i mål senare. Arnesson var två minuter före mig på första varvet vilket vittnar om att det var stor skillnad på gafflingarna.

En riktigt tuff och fin bana men tyvärr hade inte arrangören kört upp alla spåren, så det blev till att spåra i 15cm nysnö på många spår på första varvet. Lite tråkigt. Men det jämnade ut sig eftersom det var lika på alla gafflingar. Annars var det en fin vinterdag med strålande sol och blå himmel.

resultat


Nedåkning efter loppet vid Bulgariens mittpunkt!

Kommentarer
Postat av: kajjan

snyggt pissat.

Postat av: tomp

Fy fan vad fint det såg ut! (vädret, snön och bergen alltså)

2010-02-04 @ 16:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback