Mixstafett

Snöstorm idag och mixstafett. Eftersom Påsen fick kasta in handduken pga stukad tumme fick jag gå in i andralaget och åka med Åsa. Fick ett fint utgångsläge på andrasträckan och hade samma gaffel som Gruzdev och Lamov. Kände mig pigg och hängde med bra. Tyvärr så kan inte Bulgarer göra spåren i skogen så att de stämmer överrens med kartan. Därför drog vi iväg på en storbom på ett ställe, positivt dock att jag hängde av Lamov in till växel (2sek räknas som avhängning i detta fall)

Resten av stafetten gick väl hyfsat för oss. Eller bra för Åsa och lite sämre för mig. Vi kom 12a tror jag.

Det konstiga med denna mixstafett var att man fick själv välja om man skulle ha en dam eller herre på förstasträckan. Några lag körde med herrar men de flesta med damer. Konstigt upplägg. Speciellt då det gäller att ha tur så damen i laget får de korta gafflarna. Norge vann men saknar en stämpel, så vi väntar på slutliga resultat. Rost å Josie var två, eller kanske segrare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback