SM Långdistans

Kval
Bestämde mig att jag skulle ta lite extra tid åt kartläsningen och undvika större misstag. Det höll i två kontroller. Bommade trean, fick någon form av hjärnsläpp till fyran och bommade femman med. Ett ganska knackigt lopp där jag fick kämpa hårt efter de inledande bommarna. Resten av loppet gick mycket bättre och jag tog sista finalplatsen. Ett mycket tuffare kval än vad de flesta räknat med.

Karta
Resultat


Final
Min första SM-final som senior, oerhört taggad. Jag förstod att det skulle bli en tuff bana eftersom banläggaren räknat duktigt fel på tiderna i kvalet. Vid frukosten började det hagla, kändes bra.

Jag tycker att mitt lopp var bra och jag är nöjd. Kanske var jag lite passiv i början och sedan var jag osäker på om jag höll ett bra tempo. Startnummer ett bidrog till att jag bara såg ett fåtal andra löpare i skogen och ingen i min klass. Hade varit kul att få en indikation om tempot.  Jag gjorde ett par onödiga misstag och några dåliga vägval, men inte så många. Det var tempot jag inte hade. Tycker jag höll jämnbra fart loppet igenom och blev trött på slutet men inte väggningstrött. Tyvärr hade jag inte riktigt farten som jag hade under tredje etappen på O-Ringen. Men jag är nöjd, det är bara konstatera att de 22 grabbarna som var före mig var bättre idag.

Karta
Resultat


Prispallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback