Mot Trondheim och WOC

Idag inleder jag resan mot Trondheim och VM i orientering. Ska bli grymt kul att kolla på storfräsarna och själv löpa WOC-tour. Jag mellanlandar i Särna ikväll hos Åkermans för att i morgon, tidigt, åka vidare mot Trondheim. Jag, Låma och Claesson ska samåka. Jag antar att vi inte kommer prata så mycket orientering i bilen...

Mitt VM-Tips
Oerhört svårtippat. Det finns många om budet. På sprinten kan det bli mycket medaljer för sverige om det går väl. Martin Johansson och Emil Wingstedt har mycket stora medaljchaner tror jag men Jerker känns roligast att tippa. Jag tror även att Norge kommer ta många medaljer på hela VM.

Sprint Herrar

1. Fabian Hertner
2. Andrey Khramov
3. Jerker Lysell

Sprint Damer
1. Helena Jansson
2. Simone Niggli
3. Elise Egseth

Lång herrar
1. Matthias Merz
2. Olav lundanes
3. Anders Nordberg

Lång damer
1. Marianne Andersen
2. Helena Jansson
3. Simone Niggli

Medel Herrar
1. David Andersson
2. Audun Weltzien
3. Thierry Gueorgiou

Medel Damer
1. Simone Niggli
2. Helena Jansson
3. Anne Margrethe Hausken

Stafett Herrar
1. Sverige
2. Norge
3. Ryssland

Stafett Damer
1. Norge
2. Sverige
3. Finland

Som sagt, svårt att tippa men jag tror mitt tips ska stå sig rätt bra. Jag har t.ex tippat väldigt lite schweiz, vilket är lite vågat kanske.

Kommentarer
Postat av: Hans Jørgen

0 rätt, 3 namn topp 3.

OK på damsidan, 0,7 sek från


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback