Tävlingspremiären avklarad

Det var riktigt kul att springa orientering idag, men jag hade inte riktigt koll på orienteringen. Till femte kontrollen låg jag med bra i klungan, på vägen passerade vi den andra gaffelns fjärdekontroll och jag fick hjärnsläpp. Jag fortsatte som alla andra mot vår femtekontroll men jag stannade upp och fick för mig att jag inte tagit fyran. Jag vände och sprang tillbaka och snurrade runt ett bra tag till jag kom på att jag troligvis varit vid min fyra redan. Vilket jag också varit. Vid detta laget hade det gått 3-4min och jag såg ingen annan i skogen. Men det var bara att fortsätta. Jag kom ikapp lite löpare då och då men det var ju inte alls något drag som det var i täten. Min orientering fortsatte vara bitvis bra och bitvis dålig. Sprang med lite olika klungor under loppet så det var ganska kul, speciellt eftersom jag upplevde att jag var starkare än de flesta runt omkring. På slutet var vi en ganska stor klunga som jag trodde skulle ha en vild spurt, men jag lyckades rycka ifrån med ganska stor marginal. Skönt.

Finns inga resultat än, men Peter Öberg vann. Det var ganska tätt i toppen. Inte så konstigt när det var mycket löpare och lite mindre gafflat. Men det är så SOFT vill att masstarter ska vara antar jag. Själv hade jag räknat med att hänga med längre och få pressa kroppen, men nu blev det som det blev. Jag fick i alla fall ett mycket trevligt och bra träningspass med ganska många positiva bitar som jag ta med mig till kommande tävlingar.

Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback