Kolmårdsdubbel


David, Jules, Rollen, Hammer och Thomas = MOKS lag 1

I helgen hade vi 10milaläger som vi avslutade med att springa
kolmårdskavlen, en fin tävling som uppenbarligen passar oss bra. Kul att samlas med ett stor gäng mårdar och snacka och träna inför gemensamma mål där vårens största händelse är just 10mila om bara två veckor.

Natt-träning fredag

Vi körde en gafflad natt-bana på grannkartan till 10milaområdet. Vi startade med lite olika tidsintervaller och de flesta upplevde det som en bra träning. För egen del fick jag en bra natt-känsla under loppet fram till att jag tappade koncentrationen mot slutet av banan.

Kolmårdsdubbeln, medeldistans

Efteranmälde mig i tisdags och startade med startnummer 3. Tyckte att jag gjorde ett bra lopp. Småbommade totalt ihop 1,5min ungefär. Var dock ganska seg efter natt-träningen och kom en bit ner i resultatlistan. Men skönt att tekniken börjar stämma bättre. Bra träning!

Splits

På em körde vi en lugn teknikträning

Kolmårdskavlen, söndag

Jag fick förtroendet att löpa andrasträckan och jag tycker att jag genomförde loppet väl. Thomas inledde fint på första sträckan och jag fick gå ut med en hel del bra löpare. Jag gjorde dock en rejäl krok 100m innan första kontrollen då jag inte riktigt fick ihop kartan. Efter det flöt det på riktigt bra och jag var pigg in till varvning. Efter varvningen gick Lukas Peterson, IFK Umeå upp och drog. Vi fick lite lucka på de andra i vår klunga och Lukas hängde nästan av mig. Efter ett krön, ner för en höjd faller Lukas olyckligt och skriker ut sin smärta. Jag stannar och kollar hur det gick men få inte mycket till gensvar. De andra som halkat lite efter kommer ikapp och vi står där och frågar om vi behöver hjälpa Lukas. Men han säger att vi kan springa vidare, vilket vi också gjorde. Efter en 45 sekunders vilopaus borde man bli lite piggare i benen, men jag blev stum och fick slita ont resten av banan. Slog dessutom huvudet i en gren och började blöta lite lätt från hjässan. Vad som hände med Lukas vet jag egentligen inte så mycket om, mer än att fick åka till sjukhuset. Hoppas det gick bra och att han är snabbt tillbaka!

Jag växlade ut rollen på en 15e plats i slutet av en klunga från placering 6-7 ungefär. Rollen springer bra och för upp oss till 6e plats. Julian fortsätter springa bra på fjärde och tar en massa tid på täten och en placering till. David går ut som femma på sistasträckan med endast 1.19 upp till ledande Linné. Spännande! Speciellt eftersom det är massor av bra löpare med både tätt framför och bakom. Vid varvning är David uppe på andraplats med IKHP hack i häl. 55sek efter Linné och med Peter Öberg obehagligt nära bakom. Det blev en nervös väntan inför målgång. Linné kommer först, ensam. Sedan dyker David och Peter upp samtidigt! David är dock en liten bit före och bärgar andraplatsen. Grymt kul!

Resultat


MOKS - Ett härligt gäng!

Kommentarer
Postat av: JG

Varför har inte Bingo Moks-kläder på sig? Klubbyte på g?

2010-04-21 @ 21:14:43
Postat av: Makiba

Civilklädsel på bakre raden = andra och tredje laget

2010-05-08 @ 17:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback