Två bra lopp i helgen

Skönt att få till orieneringen i helgen. Det var längesen, däremot var jag lite tung i steget pga enorma träningsvärk.

25manna
Gick ut som fjärdelöpare på femtesträckan, tyvärr hade det blivit glidningar så jag gick ut 20 minuter efter vår förstalöpare! Men jag tuggade på fint och gjorde bara en liten 15-sekundare på en kontroll. Dock var det lite frustrerande att springa med långsammare löpare runt mig, men jag höll mig kall och stressade inte förbi i onödan. På sträckan tog vi in 1min på täten (KR) och plockade från plats 123 till 76, så det var najs. Tillslut landade vi på en 45:e plats, bra med våra breddkavlemått och med tanke på tunga återbud.

25mannakorten
Stabil orientering men en retlig enminutsbom på tvåan. Tyvärr hade jag inget tryck i benen och kände mig väldigt osnabb. Kunde knappt ta av mig överdragsbyxorna pga stela träningsvärksmuskler. Gjorde två mindre misstag, men i övrigt flöt det på fint på en kul men ganska lätt bana. Blev delad 14:e +3.03 efter Simonas Krepsta, som verkar fått på ett riktigt bra lopp (ett vasslopp på JG-språk) då han vann med en och en halv minut i den ganska tuffa icke-elitserieelitklassen.

Splits

Summeringen av helgen blir således att jag börjat hitta tillbaka till ol-flytet. Och löpningen har varit smärtfri om än seg. Äntligen börjar det ljusna. Två race kvar, Natt-SM och Smålandskavlen. Sen väntar full fokus på SkidO och revanschlust inför ol-säsongen 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback