Ultralång(?)-DM

Idag var det dalarnas ultralång-dm i Gyllbergen. Masstart, 16km och fjäril som spridningsmetod. Eftersom jag inte vill påfresta mitt stackars ben i onödan bestämde jag mig att bryta efter en timme. Det gick bra fram tills dess förutom att vi slarvbommade förstakontrollen, hela gänget stod och kliade sig i huvudet utan framgång. Tvåan var bokontroll för fjärilen. Pelle och jag hade samma ordning i fjärilen tyvärr, det hade varit kul att försöka skapa lucka om vi haft olika ordning. Vi sprang på rätt bra, Pelle drog första "vingen" och jag den andra. Sista gången vi var påväg tillbaka till boet fick jag en liten lucka, som jag ökade på till nästa kontroll, där jag också klev av. Kändes som rätt beslut då jag nu i efterhand känner att jag är trött i benen.

Utbölingen Pelle som sprang utom tävlan vann med nästan 10 minuter. Men tvåan och trean hade stämplat fel. Så tvåa och distriktsmästare blev Hamelius från Tuna. Böttsin knep silvret.

Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback