Sommarkvällstävling

Domnarvet bjöd in till en fin sprint-tävling i Bergebo idag. En blandad skogs- och stadssprint som var varierande och kul. Jag kände mig bra i kroppen. Tänkte inte så mycket på att jag sprang fort, orienterade istället. Kände knappt av krångelbenet och lyckades vinna tävlingen med rätt bred marginal. DGOIF-tjejerna lånade även ut en GPS-klocka och skickade mig QR-bilden som du kan klicka på nedan. Proffsigt! Fick även pris. Världsklass.

QR-Karta
Resultat

Det som var lite skrämmande med detta är att mina två bästa lopp denna säsong har kommit i sprint (säter och nu). Vilket tyder på att jag börjat ligga med fienden, så att säga. Sprint är fortfarande inte det jag skulle vilja framhäva som orienteringens själ, men nu börjar jag mer och mer närma mig beslutet att springa sprint-SM.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snart blir du asfaltsnötare;)

2009-05-28 @ 23:06:02
Postat av: Flytt til Norge

Med de holdningene der kommer til å stortrives i Norge. Vi er prinsipielt i mot alt nytt som kan være med på utvikle idretten i positiv retning. Det værste var da utlendingene kom å prakka på oss skøyting i nasjonalsporten vår. Makan til frekkhet!

2009-05-29 @ 19:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback