SM-helg i Ö-vik

Lördag, masstart
Inte alls ett bra lopp. En mindre katastrof. Trött och ofokuserad. De två första varven var sådär, sista varvet en katastrof. Orken räckte halva banan. Gjorde många dumma vägval, gen och misstag. Men fint väder och bra banor.

Söndag, stafett
Körde förstasträckan, var laddad. Sex stycken bra åkare körde förstasträckan, fem av dem hade samma gaffel de sju första kontrollerna. Självklart var jag den som hade ensam gaffel, som dessutom var två minuter längre. Det kändes lite olustigt att gå i mål två minuter efter täten då jag gjort ett bra lopp. Men på andrasträckan hade istället de andra lagen lång gaffel och min tid var bara några sekunder sämre än Rost och Arnesson, vilket gav min känsla om att jag gjort ett bra lopp rätt. Den viktigaste aspekten med att jag hade lång gaffel var emellertid att min lagkompis Karin hade kort gaffel och kunde på så sätt gå om Älvsbyn med förbundskapten Norén på sista sträckan. Så vi är nöjd med dagen!

Kommentarer
Postat av: nordebo

nästa år ska ni få så jävla med spö

2009-03-22 @ 19:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback