SkidO i Mora

Idag åkte en högskolebuss med hungriga skido-löpare upp till Mora för knockoutsprinttävling i skidgymnasiets regi. Proffsigt värre med speaker, sportident, start- och spurtkorridorer. Världsklass helt enkelt, stort tack för att jag fick vara med! Det var grymt kul.

Först körde vi en prolog med individuell start. Följt av kvartsfinal, semifinal och final. Sex åkare i varje heat. Bra gafflat och intensivt. Finalen var grymt jämn och hårt men tyvärr blev det en felstämpling på mig. Men jag är glad ändå. Det enda orosmomentet nu är att jag är jävligt sugen på att åka skidO, men säsongen är slut. Visserligen finns det Lapin Lumirast i helgen, men det är för långt bort. Jag får istället stilla suget med skar-skidorientering i Gyllbergen på söndag.

Kommentarer
Postat av: JG

Skido is the shit under hela året

2009-03-25 @ 22:21:43
Postat av: Stefan

JG> Ja, Skid-O är skit under hela året.

2009-03-26 @ 12:24:20
Postat av: JG

OL på vintern är som curling på gräs

2009-03-31 @ 11:33:41
Postat av: ET

OL på sommeren er som å leve livet i slow motion.

2009-03-31 @ 19:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback