Hålla vad man lovar

Igår sade jag till mina kollegor att jag skulle cykla till jobbet idag. Sagt och gjort. I arla morgonstund gick jag upp och klev i mina nya craftcykelbyxor mm, för att sedan rulla iväg vid sexsnåret. Tyvärr var ju inte vädret det bästa, regn hela jävla vägen. 45,6km senare var jag framme vid jobbet. Snittade på 31.84km/h, så jag får vara nöjd.

Hem från jobbet sedan kändes lite jobbigare. Men lyckligtvis hade jag med mig ny uppsättning av cykelbyxor, strumpor och handskar så jag kunde vara torr, i alla fall i starten av hemfärden. Det var tack och lov även uppehåll på hemvägen, dock motvind större delen av färden. Hittade en genväg och hemfärden blev bara 44km. Så jag höll vad jag lovade!

En annan som höll vad han lovade var Olli-Markus Taviainen. Efter en grym skido-säsong där han tog 4 JVM-guld och tre VM-medaljer (ett guld), lovade han att han skulle ta ett guld till på JVM i orientering. Sagt och gjort. Idag vann han medeldistansen på JVM i Italien. Imponerande!

Jag är imponerad av Tove Alexandersson också, som vann damklassen på JVM, som förstaårsjunior. Skidorienterarna visar hur det ska gå till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback