Medeldistans i Rengsjö

Det var ett riktigt dåligt lopp, jag bommade över fyra minuter. Är fruktansvärt besviken på mig själv.

Problemen började redan när jag slarvade vid utgången från förstakontrollen och lade bort nästan 10 sekunder till andra kontrollen, ingen större tidsförlust men ett misstag som förstörde rytmen. Sen blev jag stressad vid kontrolltagningen på långsträckan, kontroll fem. När jag skulle vika av stigen in mot kontrollen såg jag Martin Larbo, som startade två minuter före, springa mot nästa kontroll. I det läget hade jag tagit in nästan minuten på honom, men eftersom jag lade bort drygt två minuter på femman var det föga värt....

Resten av loppet var stressigt och slarvigt. Hade några bra sträcktider och tyckte det kändes bra rent fysiskt även om jag kände mig som ett kylskåp innan start. Men orienteringsmässigt var dagen en katastrof. 

Höjdpunkten med dagen var att Johan Edin visade sin rätta kapacitet och vann imponerande trots att han bommat en minut!! Ruggig form på den grabben! Sen visade Birkan och Toomuch upp fina tendenser. En bra mård-dag trots min fadäs.

Resultat

Kartan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback