O-Ringen Etapp 5

Yes, avslutade veckan med ett riktigt bra lopp och knep en topp 30-placering (28:a). Jag kan inte säga att jag är speciellt nöjd med veckan då formen varit usel och förberedelserna dåliga. Kombinationen funktionär+elitlöpare är dålig. Bortsett från andraetappen har jag gjort stabila lopp, men farten har inte funnits där. Men idag orkade jag trycka på skapligt, men framförallt var det inga misstag eller stopp.

Jag gick ut med 4 min fram till närmste framförvarande, men med tre stycken som jagade mig inom 40 sek. Ola Martner kom ikapp vid fjärde kontrollen och vi följdes åt resten av banan, han drog mestadels och var ett mycket stabilt lok. På den avslutande långsträckan hängde vi av några löpare och kom ikapp några till som inte klarade av att följa. I mål var vi ca 20 sek efter ytterligare några löpare som det hade varit trevligt om vi lyckats ta oss förbi. 

Jag är nöjd med dagen men inte med veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback