Intensiv helg

I helgen har jag gjort mycket och det var oerhört trevligt. Vi hade nämligen helgläger i Malung med MOKS och samtidigt körde vi skido-tävlingar i Venjan, stafett och långdistans i svenska cupen.

Fredag
Vi började med ett natt-ol-pass i Malung. drygt 7km gafflad bana med gemensam start. Det var mycket snö bitvis och riktigt tufft för låren. Toomuch visade fin form och vann med ca tre minuter.

Lördag
På lördagen bjöds det på stafett i svenska cupen. Tyvärr fick Tomp kasta in handduken pga sjukdom. Det är svårt att hitta en bra ersättare men Linus skötte sig hyggligt. För egen del gick det riktigt bra, växlade först på förstasträckan och åkte habilt på tredjesträckan också. Vi kom elva. Mycket snack om att jag tjuvstartade... Krydd säger jag!

På eftermiddagen/kvällen körde vi ett lättare ol-pass på den nyritade kartan "Vallerås". Jättefint och jätteroligt, alla mårdar var överlyckliga =)

Senare på kvällen käkade vi middag på curlingklubben och fick i samband med det instruktion i hur man spelar curling. Vi körde sedan en match, skidorienterarna mot orienterarna. Det såg ljust ut för oss skidorienterare i första omgången då vi vann med 1-0. Sen var det slut på det roliga. 0-2 och 0-2 i de sista två omgångarna var ingen höjdare. Efteråt fick vi dock vaniljglass med hjortron, så åtminstone jag var nöjd ändå.



Söndag
Långdistans, som var ganska kort, bara 14,6km. Jag öppnade knackigt och var två minuter efter i varvning. Efter varvningen fick jag syn på Åslunds rygg (han startade två minuter före). Det hjälpte mig på så sätt att jag gav gärnet för att komma ikapp. Väl ikapp åkte vi tillsammans resten av banan i stort sätt. I mål var jag trea, 38 sekunder efter Rollen som tog hem det. JG var tvåa, 14 sekunder efter. Kändes bra för min del att få till ett bra resultat. Formen känns riktigt bra och det märks i resultaten.

Kommentarer
Postat av: too much

Curling är skiten! synd bara att vi fick ge vika för ol-davves lag...

2008-01-27 @ 18:57:22
Postat av: too much

inget krydd alls skulle jag säga! själv var man sist ut från start efter att ha gränslat ett träd, mindre skönt

2008-01-27 @ 18:59:39
Postat av: rollen

Tjuvstart!

2008-01-27 @ 23:21:41
Postat av: Bulten

Lätt tjuvstart, du stack på tredje pipet!

2008-01-28 @ 01:02:40
Postat av: nordebo

tjuvstart utan tvekan

2008-01-28 @ 09:05:21
Postat av: JG

Tjuvstart, drog på tredje pipet

2008-01-30 @ 16:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback