EM so far...

Sprint
Öppnade bra men blev efter i kartläsningen och gjorde en hel del småmisstag. Kände mig inte helt hundra pigg heller, speciellt i slutet. Jag räknar till att jag gjorde sex stycken misstag vilket är minst fem för mycket.... Blev ändå 19:e och tog mig in i röd grupp igen. Det värsta var att jag tappade 25sek på de tre sista kontrollerna vilket är skandal och oerhört mycket tid i sprintsammanhang.

Lången
Den 16km långa banan med 47 kontroller var en intressant upplevelse. Jag fick en bra start och var runt 6-8 plats vid första kontrollen som var en bokontroll för första fjärilen. Sen gjore jag en liten 20sek-sväng på tredje kontrollen och fick köa i uppförslöperna upp till bokontrollen igen. Sedan gjorde jag ett bra lopp egentligen, förutom att jag hamnade långt bak i "dragspelet" som bildades vi nästan alla kontroller. Det jag gjorde fel var att jag var bekväm och inte försökte plocka platser eftersom det var en lång bana, men eftersom det var så pass många kontroller så var det viktigt att inte bli stående. Täten drog ju ifrån hela tiden tack vare dragspelet. Några vurpor hann jag också med tyvärr, den första efter ca 40% av loppet ledde till en sträckning av vaden. Tror inte den inverkade så mycket på åkfarten men det känns inte bra då det i skrivande stund fortfarande känns i vaden. Jag ska få lite massage och kurera hela kroppen under morgondagens vilodag, sen ska jag vara på tå inför medeldistansen på fredag. I sluten av banan blev jag trött och på de sista 20min med rak bana tappade jag nästan två minuter, mest på grund av trötthet i de sjukt branta backarna, men också på grund av en rejäl vurpa. 20e plats, inte bra, speciellt inte när jag hade 13 platsen precis före mig.

Men jag glädjer mig åt mina lagkompisars insatser istället!
Herrarna dominerar, 5 av 6 medaljer hittils. Sen Nordebos fin-fina åttondeplats idag och Helenes sjätteplats.



Kommentarer
Postat av: sis

Bra kämpat grabben! Se nu till att vaden mår bra och kör hårt på freda! Ja får fixa så jag har många ärenden till kontoret, där datorn
står, så man kan följa er på live sidorna. =)

2008-01-16 @ 21:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback