Tangerat pers

Idag körde jag race på 3000m inomhus i Falun. Jag skulle ha kört det i söndags men hoppade över det pga trötta ben efter tre kvällars natt-ol i rad. Benen var dock inte så pigga idag ändå, men jag ser meningen med detta pass främst att pressa kroppen rejält och ge mitt VO2Max en push. Jag har tränat 19h sen jag kom hem från Bulgarien, utan en enda vilodag så jag ställde mig på startlinjen utan att veta vad som var rimligt att sikta på. Men jag tänkte gå för personligt rekord. De första två varven kändes helt ok, men sen började det kännas skit. Mina ben blev tunga, träningsvärken i magen kändes värre och värre och höftböjarna hade helst velat stanna hemma. Men jag lyckades ändå hålla ett ganska stabilt tempo igenom loppet (3.08, 3.12, 3.15) och landade på tangerat pers på 9.35. Känns rätt ok, men det är ju en klart blygsam tid.

Det positiva med loppet, som talar för bättre tider framöver:
Jag kan springa så här trots att jag är muskulärt sliten, framförallt i låren.
Jag sprang själv utan draghjälp.
Min löpteknik på bana är under all kritik.
Löpvanan är inte bra.
Det är långt kvar till säsong.
Jag fick upp pulsen rejält.
Jag fick fika efteråt, lagom till semifinal och final på slottssprinten.

Kommentarer
Postat av: Låma

Starkt Hammeri!
Sånt där ger resultat!

2008-02-27 @ 22:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback