Skämtserien

Sprint:
Skandalkarta, skandalkoncentration av mig som delvis berodde på kartan. Fick en allergisk reaktion av något efter loppet. Det började klia överallt och när jag stod i duschen var jag röd över hela kroppen. Såklart fanns det ingen sjukvård på tävlingen och innan jag hade fått tag i hjälp gick det hela över. Som tur var. Vad allergireaktionen kom ifrån vet jag inte, kanske Astrid Lindgren, kanske usel karta, kanske sprint, kanske någon växt, eller ett getingstick.

Tävlingen var ett skämt och blev även struken ur elitserien. Stackars Vimmerby ok, men dom föll på eget grepp...

Lång:
Masstart, 14.8km. Mycket, och då menar jag mycket gemensamt. Två fjärilar var det enda som skilde löparna åt. Eftersom det var såpass många bra löpare med så blev det två stora klungor vid varje fjäril som sedan höll ihop. Två löpare (vagnis och Haldin) lyckades dock gå loss på enda "långsträckan" med vägval efter varvningen. I övrigt höll köttklungan ihop och genom att vi tog ett kasst vägval genom ett grönområde gick de två loss och bakomvarande kom ikapp. Till nästa fjäril sprang jag upp mig lite och kände mig pigg. Efter fjärilen var vi fyra löpare i topp på våran gaffel, som var de som jagade närmast bakom de två som var loss. Vid kontroll 36 av 40 låg jag på sjätte plats, men just då anslöt några storfräsare från en annan klunga och jag halkade ner till en tolfte plats som jag höll till sista kontrollen, men tyvärr blev jag omspurtad av två killar på upploppet, men jag blev fjortonde man i mål, vilket jag är mycket nöjd över. Köttklungan som jag var mitt i sträckte sig mellan placering 3 och 28.

WinSplits

Tävlingsformen masstart gillar jag och det passar mig bra, men det är inte orientering som jag tycker det ska vara och absolut inte långdistans. 88 minuter terränglöpning var det snarare. 175 i snittpuls tyder på högt tempo hela vägen.

Denna tävling var även den en liten skandal. Samma karta som gårdagens juniorcup och bitvis identisk bana som H20 hade på deras masstart. Dessutom hade H21 på pubilktävlingen dagen innan fyra kontroller som användes i slutet på dagens bana, b.la tredje sista som är en ganska viktig kontroll för att positionera sig inför en spurt. Jaja, det blev ju tätt och "publikvänligt" eller?

Kommentarer
Postat av: Marren

Ser fram emot morgodagens Hammershill. Ryktas om ett gediget kvalitetsarrangemang, kanske Calle Knug som prisutdelare? Tur att man taktikskippade Vimmerby och toppat formen på hemlig ort istället..

2008-08-31 @ 21:50:39
Postat av: Låma

Bra jobbat ändå Hammer. Vågar knappt tänka på om du skulle vara i Stigtomtakavleform på en massstart!!

2008-08-31 @ 22:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback