Norrlandsmästerskapen

Drömterräng i Kvaved med tuffa banor som gjorde sig rättvisa för ett norrländskt mästerskap, synd bara att man konverterat till dalmas.

Lång

Jag gick ut med inställningen att göra ett bra tekniskt lopp och att jag kanske skulle behöva kliva av efter en stund pga benet. Det gick bra första 45 minutrarna, sen blev jag trött och misstagen kom. Benet ställer till det när det är tung terräng som man måste lyfta benen högt i, och sån terräng var det gott om.  På platten och på berghällar var det inga problem. Hursomhelst ett ganska ok lopp. Slarvade bort 2 minuter på en kontroll och yttligare en minut på en annan kontroll.  Förutom det tappade jag två minuter på taskiga vägval. Så farten var ändå ok trots att det kändes som knapp styrfart, och viktigast av allt jag tog mig runt hela banan!

Winsplits

Medel
Teknisk och klurig medel. Grymt kul och fint. Tyvärr gjorde jag bort mig till första kontrollen, tappade en minut. Även till andra kontrollen lade jag bort ca 20 sek. Resten av banan gick bra förutom att jag lade bort 30 sek på åttan och 20 sek på tolvan. Samma problem med ben och fart idag. Vänsterbenet blir helt stumt efter 40 sekunders löpning uppför, vilket inte är speciellt trevligt. Bulten vann, grattis!

Winsplits

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback