Helgen som var...

Blogg.se har bytt server så jag har inte kunnat uppdatera förrän nu...

I helgen hade vi 10milaläger.

Fredag, Grymnatta:
Öppnade lugnt för att komma in i loppet. Lade bort minuten på första kontrollen, trots att jag var 10 meter ifrån den utan att se reflexen. Sedan flöt det på bra tills jag vek om kartan för långsträckan till femman, för då snubblade jag och slog sönder kompassen. Lyckligtvis var det mycket stig och väglöpning till femman, men de sista 200 m in till kontrollen var riktigt kluriga utan kompass, jag är glad att det inte rann iväg mer tid där. Till nästa kontroll kände jag mig chanslös utan kompass och blev ikapplöpt av Jan Troeng som startade efter mig. Janne agerade kuvert och jag frimärke fram till åttan, vätskekontrollen, där jag kunde låna en kompass av arrangören. Sedan följdes vi åt resten av banan, jag och Jan. I mål blev jag trea, vilket jag är mycket nöjd med. Ett bra kvitto på att löpträningen under vintern fungerat bra.

WinSplits
Karta (utan vägval)

Lördag, 10milaträning:
Vi körde två pass på samma karta, ett i dagsljus och ett i med pannlampa. Förmiddagspasset blev lugnt för att jogga ur nattloppet ur benen. Det flöt på bra och det var roligt med barmark, en mullegrupp hejjade på oss vid första kontrollen.

På kvällen körde vi natt-stafetträning. Det var meningen att jag skulle köra riktigt hårt, men mitt skosnöre lossnade från vänsterskon vid tvåan, så det gick inte att springa speciellt fort tyvärr...Men det gick i alla fall att hålla hyffsad styrfart så länge skon höll sig hyffsad torr. På slutet av banan klev jag ner i ett lerhål och efter det var det omöjligt att fortsätta med den skon. Ingen slump att K100 inte tillverkas längre...

Söndag, träning i Lunsen:
Jag kände mig sliten men försökte springa på hårt. Gick sådär de fyra första kontrollerna, sen grovbommade jag femman. Sen sprang jag vilse och väggade. Var helt slut och hade noll koncentration. En sådan dag ska man inte träna i Lunsen. Innan hemresa käkade vi pizza och drack läsk. Jag vägde 82kg i OK Linnés herromklädningsrum innan det...

Kommentarer
Postat av: Sidsjöbäckis

Valvarning! Så går det när man dricker öl och spelar guitarhero! :P

2008-04-01 @ 15:37:40
Postat av: tomp

Haha, jag har cykelsäsongat mig ner till 76!

2008-04-01 @ 20:38:59
Postat av: david

VAL! Men det kan va bra att ha lite tyngd på första i stafetten på söndag. Inge mer pizza innan tiomila! Har du kollat poängen från i fredags?

2008-04-01 @ 21:28:19
Postat av: Hammer

david>> Men vi kom ju överrens om att vågen visade två kg för mycket! Ingen pizza, ingen läsk, inget socker innan tiomila... Poängen blev som vi tippade=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback