DM-stafett

Jag löpte förstasträckan i andralaget. Lyckligtvis var det inte så många lag så det gjorde inte så mycket att jag lade mig sist påväg till startpunkten för att inte riskera att snubbla i trängseln. Loppet var helt ok, dock har jag en bit kvar till att hitta ett bra driv i skogen igen. Till första kontrollen hade jag lång gaffel och sen gjorde jag en liten krok både på första och andra kontrollen. Så någon tätkontakt hade jag aldrig riktigt, men på första långsträckan hände det grejer, på en lång vägsträcka tryckte jag på ganska bra och tog in sekunder på framförvarande lag som jag såg ryggarna på. Helt plötsligt var jag ikapp täten i princip, men jag såg aldrig Martner som var först in sen. Nåja, gjorde två mindre bommar igen och avslutade sedan bra. Växlade 2.11 efter som tredje lag, blev precis omspurtad av en västeråskille som tyckte det var sportsligt att spurta ner löpare som springer med handledsskydd...

På den andra sträckan löpte stafettlegenden Per Brandt bra men tyvärr hade vi inga fler löpare i vårt lag, så där slutade resan.

Leksand vann tillslut och vårt förstalag tog silvret.

Kommentarer
Postat av: J

...men jag såg aldrig Martner som var först in
Lite som vanligt då !

2007-09-09 @ 18:44:45
Postat av: Grisen

J>>Att du inte vågar ställa upp på de hårdare passen?!
Hammer>>Du kan inte skylla på handen längre;)

2007-09-09 @ 19:15:12
Postat av: Martin

J>> Först in i dig, men jag vill aldrig vara i dig. Vad ni gör i leksand vill vi inte veta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback