Bertils Cup

Sven Lundbäcks OL-tävling Bertils Cup avgjordes idag. Var riktigt kul och det gick bra för mig de första tre etapperna, men sen förlorade jag rejält. Och tack vare spelets hårda regler förlorade jag väldigt rejält i sammandraget och hamnade på en 23e plats.

Etapp 1: 320 m, lottad startodning, individuell start, 15 sekunders lucka
3:a 1.34 +0.02

Etapp 2: 930 m, jaktstart från etapp 1
5:a +10 sek kanske, etapptid 4.19 (blev passerad av Smegge och Wille)

Etapp 3: 540 m, parstart gafflad bana med cuputslaging
Vann mitt heat, etapptid 2.19

Etapp 4: 620 m, 4-start gemensam bana med två grindar på banan med utslag
Tappade min till synes säkra andraplats i heatet vid sista grinden, en smart taktiker i Anders Åkerblom smet förbi. Tomas Carlsson var ohotad segrare.

Etapp 5: 380 m, 4-start gemensam bana med poängsystem för placering vid kontrollerna
Sprang i någon form av looser-heat. där det gjordes upp om placeringarna 21-24. Blev 23:a

Jonas Lundgren från Tuna tog hem segern före Rollen, Tomas Carlsson och
Magnus Carlstedt som lyckades komma till A-final trots att han stämplade fel på första etappen =) Han skriver om tävlingen på sin blogg: magnusc.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback