Avgipsad

Har äntligen blivit av med gipset!

Men där slutar glädjen, enligt läkaren får jag inte använda handen och tummen som jag vill förrän om en månad. Vilket innebär att det inte blir några stavar ännu på ett tag. Ska träffa sjukgymnasten om två veckor igen, då hoppas jag på positivare besked angående användande av stavar. Ska innan dess  försöka träffa en idrottsläkare som kan undersöka mig och ställa en vettig diagnos då läkaren jag var hos nu inte har den minsta aning om vad elitidrott är. Men nu kan jag iaf cykla igen, då jag kan hålla i styret med båda händerna och nå både växel- och bromsreglage. Trots att handleden är ruggit stel så hade jag oväntad hög rörlighet i tummen. Har fått ett fint rehabprogram för handled och tumme som jag ska köra fyra gånger per dag.

Samtidigt som jag vill komma igång så fort som möjligt med skidåkning igen, så vill jag inte riskera att förstöra något mer av försäsongen genom att dra igång för tidigt och riskera att förvärra skadan.

Kommentarer
Postat av: Brumpan

Skönt!
Chinstävling den 22:a?

Postat av: grisen

huda fyra gånger om dagen... hur ska du klara det?!

2007-09-06 @ 20:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback