Smålandskavlen

På nattsträckorna inledde vi som vanligt stabilt, både Marius och Låma skötte sig. På första dagsträckan skötte sig Håkan också bra och skickade ut mig drygt fyra minuter efter täten.

Jag fick gå ut sex sekunder före Tero Föhr, vilket måste ses som en mycket bra draghjälp. Det positiva var att jag inte hade några större problem att hänga med han rent löpmässigt, men det negativa var att vid gafflingen på fjärde kontrollen läste jag fel och gjorde ett grovt parallellfel som kostade 2-3 min. Efter den bommen hittade jag ett hyggligt flyt fram till "boet" vid den sjunde kontrollen. Till åttonde kontrollen gjorde jag en slarvbom på 30sek och slog dessutom sönder kompassen vid ett fall. Tillbaka till boet sprang jag otroligt snett, vilket är olikt mig, visserligen är det klent att skylla på kompassen när det var så fin och detaljerad karta, men jag tror det var en bidragande orsak. Ut på nästa slinga fick jag rygg på några andra löpare som hade den som förstaslinga, perfekt. Ryggarna lång 30-20 sek före och jag tog in meter på meter, men på den andra kontrollen på den slingan gjorde "klungan" en rejäl treminutersbom som jag tyvärr drogs med i. Detta var ju väldigt slarvigt av mig. Resterande delen av banan gick bättre, men det var så dags då. Man får inte bomma åtta minuter på en stafett tycker jag, så jag är mycket besviken med min insats.

Rollen skötte sig dock fint på sistasträckan. Olyckligtvis småbommade han lite på slutet så Leksand kunde glida förbi, men Rollen visade upp en mäktig avslutning då han spurtade ner Majorna. Placering 12 är ok, men vi kan bättre.

Kommentarer
Postat av: Brumpan

Glöm missarna, de tillhör historien! Nu blickar vi framåt! Vintern är på väg

Postat av: JG

Leksand återigen bäst i Dalarna

2007-10-29 @ 12:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback