Långdistans Knutsbo

Idag bjöds det på en riktigt tuff långdistanstävling i Knutsbo, precis som det ska vara!

Jag inledde säkert men kanske lite väl hårt, för jag kände mig trött redan påväg till tredje kontrollen. Gjorde mina misstag på fjärde och femte kontrollen, båda inne i ett grönområde. På fyran gjorde jag ett parallelfel och till femte sprang jag snett . Resten av banan flöt på bra fint orienteringsmässigt. Tog kanske inte optimalaste vägvalen på långsträckorna och tvekade på någon kontroll. Jag kom ikapp lite löpare allt eftersom och vi var större delen av banan en klunga på tre pers. Tyvärr var jag otroligt seg på väglöpningsdelarna på första långsträckan, där höll jag nästan på att släppa "klungan". På slutet fick klungan en till medlem och det fortsatte flyta på bra, till kontroll 18 tog jag ett eget vägval och fick en liten lucka. Kontrollerna 18-21 bjöd på intensiv orientering så luckan tog de in snabbt genom att gå på min rygg. Jag lyckades dock hålla mig först hela vägen in, vilket kändes mycket skönt.

Jag är jättenöjd med loppet, men det svider att vara 25sek efter när man slitit som ett djur i 87min.

Denna helg var helt klart ett fall framåt! Foten funkar bra, men den hindrar mig från att springa på för fullt i svårlöpta partier, vilket är lite tråkigt. Att löpformen sedan är lite dålig hoppas jag bara är tillfälligt, ska bli kul att tävla igen nästa helg.

Betyg:
Egen insats: 4,5
Lagets insats: 3 (Håkan och bingo bröt. Bragden kämpade sig runt och skällde ut banläggaren eftersom vätskekontrollerna inte var redovisade på kartan, detta höjde betyget från en tvåa till en trea)
Bana: 5
Dusch: 3

winsplits

Kommentarer
Postat av: J

Carlstedtklass på bloggen numera

2007-05-07 @ 21:08:33
Postat av: Rollen

Bragden for president!

2007-05-07 @ 22:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback