Världscupstafett

image79
Jag pustar ut efter ett väl genomfört lopp, jag är gladare än vad det ser ut


Det blev en härlig svenskdag i Idrefjäll igår. Två svenska herrlag på pallen, lag ett överst och vi i andralaget på en fin tredjeplats. Finland knep silverplatsen några sekunder före oss i Sverige två.

Joel inledde stabilt på förstasträckan och skickade ut mig med flera lag som jagade Sverige ett som hade lucka redan efter en sträcka. Det gick bra för mig, trots att jag kände mig väldigt osäker när jag under vissa partier av banan var helt solo och i andra partier i stora klungor. Bra gafflat med andra ord. Jag skickade ut Åslund på sistasträckan i rygg på Finland ett. Tyvärr hade Åslund lång gaffel på slutet och blev ifrånkörd av Finland och även upphunnen och passerad av två ryska lag (fram till näst sista kontrollen). Men Åslunds rutin och kärlek för att dra genspår gjorde att han genom att ta ett våghalsigt genspår till sista kontrollen, kunde gå om de båda ryska lagen och föra upp oss till tredjeplatsen. Snyggt! Superkul och superbra insats av oss svenska herrar!

Resultat och sådant från helgen:
www.ski-otourclub.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback