Lyckad premiärhelg

Det blev en trevling säsongsöppning för min del. På natt-stafetten på lördagen tog jag och Löfgren hem segern, kanonkul då främst Löfgren var osäker på formen.

På söndagens kortdistans+jaktstart sprint gick det också bra. På den inledande kortdistansen gjorde jag ett stabilt lopp med några få småmisstag. Loppet räckte till en fjärdeplats, endast åtta sekunder efter regerande världsmästaren Khrennikov. På den efterföljande jaktstarten var vi fyra stycken som gjorde upp om seger. Khrennikov, Rost, Löfgren och jag. Min taktik var att avvakta, vilket jag ångrar lite i efterhand. Rost drog längsta strået och vann en tät spurtstrid på upploppet. Själv gled jag in på en fjärdeplats, fyra sek efter. En placering jag är jättenöjd med då det var riktigt bra motstånd, det var bara finnarna som saknades annars var hela världseliten på plats.

En lyckad premiär allts. I morgon drar världscupen igång. Det ska bli grymt kul!

Höres

Kommentarer
Postat av: Sidsjöbäckis

Grattis till dessa stordåd!

2007-12-10 @ 21:41:09
Postat av: tomp

Härligt jobb i helgen och stabilt kört idag också. Viktigt med redgroup!

2007-12-11 @ 15:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback