Helgen

I helgen hade vi tiomilaläger som b.la bestod av två tävlingar.

Fredag, Grymnatta:
Min taktik var att gå lugnt och säkert... Sket sig direkt, bom på första med ca minuten. Sen gick det hyggligt till tvåan. Vid trean, inne i ett jäkla grönområde bommade jag bort 10min. Efter det gick luften ur. Skärpte mig dock från femman till elvan sen kom en fyraminutare inne i ringen vid tolvan. Ingen bra dag. Inte heller mina klubbkamrater, Jimmy och Låma, gjorde något vidare ifrån sig.

Betyg (1-5)
Min insats: 2
Lagets insats: 3
Banan: 2
Terrängen: -1
Kartan: 1

Resultat

Lördag, träning:
Det blev sent i säng efter natten, eftersom vi hade en fin 15-milatur till Eskilstuna. Tidig uppstigning var inget att snacka om, men frukosten stängde kl 10 så det var inte mycket att orda om...

Det blev träning på träningsområde för tiomila. Riktigt fint och det flöt på bra med tekniken. Kändes kul, men benen gillade inte att springa grymnatta, så det blev bara ett pass...

Söndag, Torfejden:
Dags för tävling, medeldistans. Sjukt stort startfält, 97 startande. Mitt mål var att orientera rätt och säkert. Den taktiken funkade bra hela banan förutom en kontroll. Ettan till sexan gick kanon, sen var det en ganska lätt kontroll till sjuan, så jag slappnade av och gjorde en riktig groda som kostade två och en halv minut. Surt!

Gjorde inga mer bommar egentligen, lite 5-10 sekunderstrul bara. Men jag stukade till foten påväg till tolvan, så det blev en avstannande avslutning. Men efter att ha kollat sträcktiderna så blev jag glatt överraskad, höll tydligen rätt bra fart trots att det inte alls kändes så. Mina klubbkompisar skötte sig fint, Jimmy tog hem ett skåp, marius var åtta och håkan nia. Även bocken och bingo skötte sig i junisklassen, skåp+bronsch.

Egen insats: 3
Laget: 4
Bana/Karta: 3
Terräng: 4
Dusch: 3

Resultat

Kommentarer
Postat av: M

Jag tycker du är bäst ändå! Ses snart? /M

2007-04-01 @ 19:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback