Skarverennet

Fantastisk stämning på Skarverennet. Det var mestadels sol, men när vi skulle ta tåget hem började det kräksnöa.
 
Vinters roligaste lopp åkte jag i helgen, Skarverennet i Geilo. Tyvärr har det blivit lite för lite skidåkning de senaste veckorna för att jag skulle känna mig väl förberedd. Ironiskt nog med den milda våren bjöd Geilo på riktigt vinterväder. Många minusgrader och rejält med snö.
 
Tyvärr kändes kroppen skit och trots att jag höll igen lite låg jag ganska bra till efter första backen, däremot försvann krafterna helt efter det och det var inte förrän efter en mil, efter första vätskekontrollen, jag kunde börja åka igen. Inte så kul. Men det har mindre betydelse i detta lopp. Det är en häftig upplevelse oavsett hur det går.
 
Skartur på söndagsmorgonen. 2-3 cm nysnö på skaren.
 
Jag stannade kvar till tisdagen med Daniel, Gustav och Simon med Per i hans stuga i Ustaoset. Vi körde några fina fjällturer. Måndagens långtur bjöd dock bitvis på snöstorm, men överlag var det jäkligt fint. Jag har filmat en del under helgen och hoppas hinna sätta ihop en film i veckan. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback