Gyllbergen

Igår var det regnigt och ruskigt i Borlänge. Förhoppningen om att det kommit som snö uppe i Gyllbergen väcktes i mina tankar. 
 
Jag och Världsmästarn for dit i morse. Vi garderade oss med klassiska skidor med täckt klister och ett par skejtskidor.
 
Jag fick kasta pannbandet för att solen värmde så gott
 
När vi kom dit upptäckte vi ganska snart att det kommit ca 10cm blötsnö under gårdagen. Dessutom var det skare på parkeringen. Ingen superskare men helt ok. Våra klassiska skidor funkade bra, men vi fick spåra själva och åka i några andra skidåkares spår. De flesta hade dock kört "motionärskiathlon" dvs åkt klassiskt och skejtat när lusten föll på. Skaren höll även hyfsat för oss, men vi skulle nog ha varit där kl 7:00 istället för kl 9:00 för att kunna nyttja dagens skare på bästa sätt.
 
Dimma vid Prästbodarna
 
Efter 45min försvann solen in i molnen och dimman, men när vi var klar igen och tillbaka till bilen började solen lysa igen. En härlig dag i spåret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback