Första fartpasset på snö

För säsongen åtminstone. Det var kalasbra förhållanden i Grönklitt idag. Intervaller på förmiddagen och distans på eftermiddagen. Intervallerna gick bra tycker jag även om det var lite speciellt och ovant. Det blir en lite annan grej att åka fort på snö jämfört med rullskidor. Dessutom blir man fort trött i musklerna märkte jag, förvisso hade nog gårdagens banintervaller och styrketräning en del i det. Jag tycker ändå jag får till tekniken bra, vilket är skönt i ett tidigt skede på snösäsongen. I Ramsau jobbade jag på lite detaljer och nu har jag fortsatt med det på de skidpassen jag har fått här senaste tiden. Idag tog jag yttligare några aspekter i åtanke och körde lite teknikträning med Daniel Hammarström. Mycket bra. Dagen var alltså mycket givande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback