Skejtvasan

Det var ett riktigt roligt lopp detta! Tyvärr gjorde jag bort mig i skidvalet då jag körde på för fin struktur. I början när det var kallare gick skidorna riktigt bra. Snön blev lite mer sugande än vad jag räknat med. Skitiga vägövergångar och gamla gel och sportdrycksrester bidrog också till försämrat glid. Anmärkningsvärt hur mycket skräp det ligger i spåret, ser inte bra ut.

Till Oxberg gick det bra tycker jag. Skidorna gled bra och jag var pigg. Jag, JG och en grönklädd kille anförde andraklungan och jag tyckte det var perfekt tempo. I de lättåkta partierna mot Gopshus började mina skidor dö och jag fick kämpa för att hänga med. Var här längst bak i vår klunga och strax efter en lång utförsbacke efter Gopshus hade jag ingen chans att komma tillbaka. Såg länge klungan framför mig, men tappade hela tiden lite trots att jag åkte på bra. Frustrerande.

Efter Läde passerades jag av en norrman som måste ha missuppfattat det här med kilometermarkeringarna varje kilometer då han frågade mig hur långt det var kvar. Jag hängde på et tag, men inte länge. En annan kille kom ikapp och vi växelkörde in i mål till jag ställde av honom rejält på upploppet. In som 26a.

Jättebra träning och jättekul tävling. Åker nog nästa år med om det passar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback