Härlig vinterdag i Bruks

Idag var det riktigt fint här i Bruksvallarna. -10 och strålande sol på förmiddagen. Vi körde sprint-race med DSA. Jag tyckte det kändes ganska bra. Speciellt med tanke på att jag inte åkt så många skidpass hittils. Det kändes som jag inte stressade så mycket utan åkte ganska bra tekniskt. Jag brukar annars ha en tendens att stressa i åkningen och tappa teknien i början av säsongen. Jag upplevde det som att det var riktigt bra att ligga en bit bak i fältet och följa med genom att åka med bibehållen teknik. Sen att jag inte är en sprinter är en annan sak, jag saknar både reaktionssnabbhet och taktiktänk. Hängde ändå med bra tycker jag.

På eftermiddagen frös jag ihjäl på vägen ner för fjället. Passet i övrigt var riktigt fint. Klassisk skidåkning med pannlampa och bra fäste är riktigt trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback