En bra backup

När jag åker bil till och från jobbet lyssnar jag på popmusik. Det är en ganska fin stund på dagen för mig, när jag sitter där och dagdrömmer till musikaliska mästerverk. Ibland kan man dock ifrågasätta om jag dagdrömmer när klockan är 06:13 och det är kolsvart ute.

Jag kopplar in min itrip i min ipod och spelar den musik jag önskar. Det fungerar riktigt bra. Även på skodans högtalarsystem. Tyvärr räcker bara batteriet i 7h så när batteriet dör hör man bara radion skrapa. Som backup har jag då olika cd-skivor laddade i stereon. Just nu har jag en riktigt bra sådan backup-cd. Det är Arcade Fires mästerverk Funeral kompletterat med lite låtar. B.la No time for us och Whirlwind med Broder Daniel.

På väg hem idag tog alltså batteriet slut. Genast drog Neighborhood #1 Tunnels igång på alldeles för hög volym. Lovely! Bläddrade sedan fram till Rebellion (lies) och mådde gott. Jag hann precis avnjuta ovan nämda Broder Daniel-låtar innan jag parkerade bilen hemmavid. Det var en härlig upplevelse. Och då har jag inte ens nämnt Weezers nya album som jag hörde för första gången idag, Death to false metal. Riktigt, riktigt lovande!

Kommentarer
Postat av: Martin L

Broder Daniel forever hjälpte mig ta mig igenom 10 mån värnplikt. En av de bästa svenska skivor som släppts!?

2010-11-04 @ 21:00:04
Postat av: Hammer

Ja, det måste kvala in på den listan. Själv lyssnade jag på the clash och turbonegro när jag kämpade mig igenom 10 mån civilplikt :P

2010-11-05 @ 23:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback