Kristofer Åström

52911-21
Min favvolåtskrivare har släppt en grym skiva, Rainaway town, Norrländskt vemod med inspiration av Amerikansk Country, säger de som försöker få kredd på kultursidorna i olika lokala dagspressar, Kristofer Åström säger jag. Kompbandet Hidden truck har ersatts av Rainaways, men det är oviktigt för mig, det viktiga är hur Kristofer sjunger och framför sina mästerverk. Bästa spåren är "Fallen" och "Just a little insane". En låt man inte får glömma bort att nämna är "Heavy on the drinks".

Helt sjukt att han har haft en nio år lång solokarriär och att det var ca hundra år sen Fireside bildades. Jag får hoppas isen som Fireside ligger på snart smälter, så de får simma i land och spela in en värdig uppföljare till Get shot. En av de få positiva effekter jag kan se av växthuseffekten.

Kommentarer
Postat av: J

Han är urusel låtskrivare

2007-05-10 @ 14:02:26
Postat av: Martin

J>> Han behärskar i alla fall det svenska språket

Postat av: J

M >> inte alltid

2007-05-11 @ 22:40:41
URL: http://richardson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback