Mer info om Hammers Hill

image41
Karta som visar banan för rullskidsmomentet. Värd att kolla upp innan då det finns sekunder att tjäna...

Tävlingen består av:

Prolog
Hemligt tävlingsmoment, 30-60 sek tävlingstid.

MTB
Teknisk bana, individuell start, bäst i sammandraget startar sist, tävlingstid 3-4 min.

Rullskidor
Gemensam start, banan går uppför hela tiden förutom ca 50m plattåkning, 1,7km, 5-6 min. Klassisk stil. Reflexväst bäres på överkropp.

Natt-OL
2,1 km eller 12-13 min tuff nattorientering. Max 20w halogenlampa får användas. Bäst placerad i sammandraget startar sist. 1 min startmellanrum. Parstart kan bli aktuellt. Karta: Hammers Hill 1:4000, modifierad sprintnorm, ingen lös angivelse.

Bonussekunder
Enligt följande tabell delas bonussekunder ut för varje delmoment.
1 - 15 sek
2 - 10 sek
3 - 5 sek

Datum
21 augusti

Samling
Rymdgatan 20.00, medtag allt.

Anmälan

Till mig på lämpligt sätt, snailmail kan ge bonussekunder...
Det går bra att bara vara med på något moment om så önskas.
Avgiften är 10kr (för kartor och övrigt material)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback