Segt

Usch, idag var det jobbigt. No power. Försökte springa på till 4:an, men kände mig inte snabb. Gjorde ett nytt försök att vara snabb till sexan, och där kände jag mig faktiskt ganska snabb, men sen blev jag trött upp till sjuan. Så resten av banan blev en lufs. Syns på sträcktiderna att jag inte hade någon vidare fart idag. Men jag behöver dessa pass för att få igång benen. Ett lopp per helg har jag kunnat hålla fart sista två veckorna, så hoppet finns.

Karta
Splits

Fem första platserna till MOKS

Vanlig torsdag

Jobb och träning. Känns bra även såhär på ålderns höst. Pannkaka till middag.

Bildsvep från födelsedagskalaset

Johanna och Maja kom förbi

Ätbara presenter

Tårtkalas

Stakintervaller med JG

Vi körde på uppför skräddarbacken idag. Riktigt skönt att få lite matchning då jag mest tränat själv senaste tiden. JG såg vass ut, han blir stark till vintern. Jag var helt sänkt och trött innan passet, men efter uppvärmningen kom jag igång och kunde köra på bra. Så det var najs. Blev stum i låren på slutet då vi körde fem korta uppför Malins väg, men vi behöver inte gå in på vem som var först på samtliga intervaller. Malin och Hennie fick vi en pratstund med innan vi for hem igen. Ett bra pass.

Fint

Cykelpendel idag. +6 och soluppgång på ditvägen, ganska najs. Även ok på hemvägen. Men trött på kvällningen. Märks att det är slut på semestrar, får stanna i varenda rondell och vänta på trötta, överviktiga och oattraktiva billister.

Har lagt upp lite kartor på
digitala kartpärmen

Tuna Ting dag två

Riktigt dåligt, inte bara utav mig. Men jag ids inte att klaga för mycket här. Jag var rejält trött i benen sen igår också.

Tuna Ting dag ett

En tuff långdistans på 13,7km idag. Jag öppnade riktigt bra och var pigg, men gjorde lite småmisstag till fyran och femman. Sen gick det egentligen bra resten av banan förutom att jag tappade ganska mycket på att kuta rakt på istället för att köra runt på långsträckorna. Gjorde småsvängar på 14 och 20, sedan tappade jag riktningen och klantade mig i utgången från 17. Hade en riktig trötthetsvacka just då men det redde ut sig fint och jag tog mig runt banan på et bra sätt. Hemmyr kom ikapp vid 20:e, som båda bommade. Lite surt att jag fick styrk med 11 sekunder av Thomas när han hade 12 sekunder bättre tid på spurten.

Splits

Aftonbladet

Hjältarna

Storviks natt

Det var en trevlig tävling. Jag inledde bra till ettan, men precis i ringen vek jag ner i vad jag trodde var gropen runt kontrollen. Men det var helt fel. Sedan sprang jag dåligt till trean och fyran. Hittade bra rytm sen men hade oflyt vid kontrollerna. Stod på fel sida kontrollpukten utan att se skärmen vid flera tillfällen. Gjorde en riktig groda vid 14:e och tappade tre minuter! Då kom också en stor klunga ikapp. Lite ovant att springa med folk då jag vara solo hela loppet hittils. Men jag försökte mig på att rycka ifrån klungan och fick faktiskt en lucka till 18:e men sedan gjorde jag bort mig och klungan kom ikapp. Blev några stötar till näst sista och sista, sen slog jag av på tempot på upploppet för att inte dra på mig yttligare skador. Men totalt sett en grymt kul tävling och ovärdelig träning.

Motgångar

1. På cykelturen till jobbet fick jag stanna och rätta till hörlurarna då jag lyckades dra ut dom ur mobilen när jag skulle stoppa ner armvärmarna i ryggfickan.

2. Hade inte tagit med några brallor i ombytesväskan jag ställt på jobbet. Fick jobba i reservtightsen (som var tvättade lyckligtvis)

3. Började spöregna lagom när jag skulle cykla hem

4. Motvind hela vägen

5. Gammal köttfärs i kylen

6. Ingen som vill samåka till storviks natt

7. Skavsår

Löpa och styrka

Det var vad jag gjorde idag i träningsväg. Var riktigt trött och seg på jobbet idag men det kändes bra när jag tränade. Invigde de nya löparskorna och de funkade fint. Blev ett par treminutare på grusväg. Bra feeling.

Trött

Oj, gårdagens tävling tog rejält på krafterna. Har varit seg idag. Men det hindrade mig inte från att köra två rullskidspass idag. På förmiddagen blev jag påhejjad av rastlösa morsor när jag stakade uppför skräddarbacken, trevligt. Hela dagen har det blåst oerhört mycket i Borlänge. Självklart har det då också blivit tv-avbrott. Bara myrornas krig på min tv. Hoppas det hinner ordna sig till 21.30...

Långdistanscomeback

Idag var det dags för den riktiga comebacken. En tuff långdistans i Ludvika. Jag tyckte det gick bra de första 30 minutrarna, sen började jag tröttna. Höll emellertid ihop det bra yttligare ca 15 minuter. Sen gjorde jag en rejäl groda. Och höll styrfart hem. Kroppen ganska pigg, men "no power in my legs". En slarvig minutbom på slutet gjorde att jag tappade placeringar då det var tätt mellan placering 3-7. Jag blev sexa, men är mest nöjd med att jag tog mig runt. Knät var perfekt, kände lite smärta i benen på slutet då jag blev trött. Men ett kliv i rätt riktning. Stenström var överlägsen.

Nya skor

Cykellåtar

Jag cyklade till och från jobbet idag. Finfint, dock lite kallt på morgonkvisten, 7 grader. Jag lyssnar på popmusik när jag cyklar, vissa låtar passar bra och vissa sämre till just cykling.

Exempel på bra cykellåtar i min playlist

Fireside - Follow follow
The Killers - Somebody told me
Hot Chip - Hold on
M.I.A. - Jimmy, XR2
Johnossi - Bobby

Exempel på dåliga cykellåtar i min playlist
Ulf Dageby - Jag ger dig min morgon
The Knife - Heartbeats
The Pinks - Superman
The Kristet utseende - Pudrad fjolla vid köningens hof

Temalåt för veckan
Ebba Grön - Beväpna er
(Jag blev så jävla förbannan över hysterin om prinsessornas förlovningar och kungahuset i veckan)

Sörskog

Löpte ol-träning i Sörskog idag. Grymt fint och rätt så jobbigt. Det var en mycket påtaglig ovana jag upplevde att orientera i nästan 80 minuter. Men det gick bra så jag är nöjd. Det gick inte fort, men det tar sig.

Bärplock

Motljus och hallonbuskar

Dagens fångst

Gött kvällsfika

Tisdag

Körde stakintervaller efter jobbet. I slutskedet, uppför skräddarbacken kom Tomp och cyklade upp jämsides. "Kör du intervaller?", frågade han. Kändes sådär...

Trött i armarna nu efteråt i alla fall, så nog var passet bra alltid.

Kul spel:
Länk

Nördigt kul

Rullskidor

Idag har jag kört två pass rullskidor. Skejt och klassiskt. Det senare på eftermiddagen. Riktigt varmt och skönt. På toppen av Malins väg träffade jag Malin. Även Hennie och Thomas såklart. Thomas bjöd på blåbärsbulle och Hennie bjöd på dans. Riktigt trevligt, och skönt att pausa lite i augustivärmen.

På toppen

Häromdagen löpte jag upp på
skaugumsåsen, det var trevligt. Jag tog ca 275 höjdmeter på 17 minuter, ingen aning om hur långt det var men det var en fin löptur. Pulsen var hög och vädret var fint. Nedan ses lite av vyn mot Oslo.

Solsken

Det ær gøtt att vara ledig. Speciellt nær solen lyser och nær man inte har några tider att passa.

Motbakkeløp

Eller næstan i alla fall. Løpte 5x3min uppfør en rætt tuff backe idag. Intressant att trycka upp pulsen i 180 nær man håller 9min/km. Tacos till middag. Marianne læser Harry Potter.

OK Comeback

Jag gjorde comeback i publiktævlingen på ultralång-sm. Det var ruggit kul men också ovant. Tyckte att det gick ganska bra. Men jag gjorde ændå ett par bommar. Sen var skogssteget inte speciellt bra. Længtar redan till næsta lopp! Som troligen blir Golden Weekend.

Resultat publiktævling

Jag var æven coach på SM och det gick bra. Rollen femma och Bæckis tolva. Tyværr brøt Thomas.

Nu ær jag i Asker och det regnar hær med.

Fucking Åmål

Under min bussresa ner till Ed fann jag till min glädje att Pelle åkte med samma buss, till samma resmål. Vi bytte buss i Åmål och fick vänta i en timme. Fiktion är tydligen verklighet även elva år senare.