Swedish League i Ockelbo

Lördag, medeldistans
Varmt och gött väder. Terräng som borde passa mig. Åtminstone om jag hade varit i bra form. Det var jag inte denna dag. Inte konstigt då detta var första hårda passet sedan förkylningen jag drog på mig efter Norgetrippen.
 
Jag orienterade bra till ettan och egentligen också till tvåan som jag var tio meter ifrån innan jag vände och lade bort dyrbar tid. Orienteringen flöt på fint förutom där jag bommade. Fem kontroller bommade jag, men resten gick bra. Kroppen kändes skit men det var ganska kul. Gott med glass efteråt och kul att Jim-Bingo är tillbaka och gjorde ett kanonlopp, trea i E2 är bra!
 
Söndag, final i SL
Eftersom jag inte sprungit någon deltävling innan helgen och inte tagit poäng fick jag springa "omstarten" som bestod av 70 man som skulle springa 13,6 km rak bana och jaga de som gått ut i jaktstarten innan. Jäkligt kul och en bra genomförare inför tiomila.
 
Jag kom iväg riktigt bra i starten och låg som tvåa i ledet bakom Rost i början. Efter en lite längre sträcka till trean blev det kaos till fyran då vi kom ikapp en klunga och bommade. Nu skulle minst femtio man stämpla samtidigt. Det blev hetsigt och bökigt och helt plötsligt var jag långt bak i klungan. Trist.
 
Vid sjuan var det vätskekontroll. Men det fanns inga muggar kvar då vi kom dit. Tråkigt och uselt av arrangören.
 
Vid nästa vätskekontroll fick jag sista muggen. Pissljummet vatten. Jag tog muggen framför ögonen på Jakob som blev utan.
 
På långsträckan tillbaka mot varvning tog mina ben slut. På partiet med väglöpning kunde jag inte växla tempo och tappade mark på klungan. Lyckades ansluta precis före varvning då det blev en liten krok för klungan. På väg till näst sista kontrollen fick jag börja gå och kunde tillslut promenera i mål som 41:a. Bäst i klungan jag var med i blev 19:e. 
 
Jag är överlag nöjd med dagen. Självklart hade jag velat orka springa den sista kvarten också, men jag ser detta som en bra genomkörare inför tiomila. Det var säsongens första långdistans för mig dessutom så det var värdefullt. Men det var en ganska tråkig bana med få möjligheter till vägval, dessutom bör man kanske inte lägga korta sträckor i början då det lätt blir kö och kaos. 

Kommentarer
Postat av: Zerbembasqwibo

TUR att det inte var typ +29 på lången då ni fick slåss om vätskan!!

2016-05-10 @ 00:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback