10MILA på Lugnet

Kul med vårens höjdpunkt på hemmaplan! Jag fick springa den sträckan jag önskat men tyvärr i "fel" lag, jag hade mycket gärna sprungit i förstalaget då formen är god.
 
Intressant vägvalssträcka till ettan, några exempel på min gaffel.
 
Det var mycket adrenalin innan start. Ingen riktig tokrusning uppför mördarbacken. Det var bara KOK före mig som valde högervägvalet. Efter några minuters väglöpning anslöt Rost och några till, men ingen av dem vek av åt samma håll som jag. Jag var först till ettan! Med lucka på kanske 15 sek, häftigt!
Lucka vid ettan! Otippat.
 
Det fortsatte med mycket väglöpning till tvåan. Jag anslöt till klungan med Rost mfl igen, men återigen tog de en annan väg och jag fick ligga först i spåret själv till Mora kom upp. Vi skulle till olika kontroller. Jag passade på att dricka och nu kom några fler lag upp. Skönt.
 
Sedan fortsatte det så, jag låg bra med i klungan och plockade kontrollerna utan problem. Tyvärr fick jag lite ont i hälen i den stökiga terrängen. VJ Bold håller inte för 85 kg. Till 12:e tar jag därför runtvägval när klungan går rakt på, för att det var bättre för foten. Yannick Michiels tog samma, han sprang ganska fort...
 
Jag har sett i 2drerun att jag tappat ungefär 30-40 sek på runt-vägvalet.
 
Resten av sträckan går också bra, men lite längre gaffel i slutet gjorde att jag tappade minuten på de med kort alternativ. Jag vågade inte heller ta de vägval jag läst in på väglöpningen i början då ingen annan tog det. Däremot verkar det som jag varken tänkte på eller tog det bästa vägvalet när jag studerat sträckorna i 2drerun. In till växel som 23:a +2.04. Bra! Skönt att känna att jag kan springa fort, hade en riktigt bra känsla i kroppen under loppet.
 
Vi i andralaget blev 50:e och lyckades inte slå fjolårets rekordplacering, 49:e. Nära. Förstalaget blev 6:a efter en rakt igenom stabil stafett, snyggt! 
 
Karta med min rutt
Resultat
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback