Stigtomtakavlen

Det fortsätter att gå bra med orienteringen denna vår. Återigen gjorde jag ett bra lopp, skönt! Visserligen hade jag en ganska tacknämlig uppgift genom att springa en kort, rak, dagsträcka. Men ändå, jobbet ska göras.
 
Och jobbet gjorde grabbarna på natt-sträckorna, jag hade ett fint utgångsläge. Åtta man tätt ihop i klungan, jag på placering 10. Jag satte iväg i bra fart, ganska snart kom Erik P från Denseln upp och drog från kontroll två. Efter varvning började tempot mattas lite, då gick jag upp och höjde det igen. Drog i drygt en kilometer, sedan gick Erik återigen upp och drog. Gött. Avslutningen var att springa 300 m åker, det var jobbigt, men jag kämpade så gott jag kunde. Vi tog in en halvminut på täten och jag kunde skicka ut Ludvig som femte man.
 
Det var många starka lag med och vi hade våra landslagslöpare på bänken, till skillnad från andra lag som hade riktigt bra avslutare. Jag tyckte alla i vårt lag sprang bra och vi gjorde en bra stafett. Kul. Vi blev sjua.
 
Resultat
 
Återigen en kul helg. Orienteringsstafett är fantastiskt roligt och Stigtomtakavlen bjuder alltid på fin terräng och banor. Dessutom är det ett kul upplägg med tre nattsträckor och tre dagsträckor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback