Inget orienterings-SM

För första gången i karriären kommer jag inte deltaga på något orienterings-SM i år. Min svit med att ha sprungit alla långdistans-SM sedan jag var 17 år bröts alltså nu i helgen. Lite tråkigt, men det är inget jag hänger läpp över. Jag har ju valt det själv!
 
Men å andra sidan hade det nog inte varit så kul att springa med tanke på hur benen kändes när jag joggade för första gången sedan HKT i fredags. Det var också huvudorsaken till att jag inte tog chansen att springa fin orientering i helgen. Jag tycker annars om att springa fina långdistansbanor, vilket man ofta bjuds på när det är lite större tävlingar, t.ex SM.
 
Nåväl, i övrigt funkar det ganska bra att träna rullskidor när man är sliten i löpmuskulaturen. Jag tycker kroppen har kännts ganska normal i helgen. Har tränat på med ganska mycket distans och lite snabbhet. Ett pass MTB och lite rullskidor.
 
Sedan har jag hållt på att fixa lite med hallen. Jag har lagt matta på hela golvytan. Det blev ganska bra.
 
Ganska skönt att vara hemma en helg. Blir ett liknande upplägg nästa helg.
 
Och det går bra på jobbet. Två veckor hittills. Det känns bra.

Kommentarer
Postat av: Zerbembasqwibo

"Fina långdistansbanor" verkar du inte missat om man får tolka internetstormen.

2015-09-13 @ 23:48:34
Postat av: Hammer

Zerbembasqwibo> Nej, det verkar inte så, men jag tror det hade varit bra banor för mig. Tyckte det såg ut att finnas en hel del vägval, så från ett skrivbord såg det ändå ut som ganska bra banor. Terrängområdet var väl dock inte så bra för långdistans kanske.

2015-09-15 @ 16:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback