Rullskidsrace

Idag har vi kört ett rullskidsrace med DSA. Egentligen skulle vi köra vårt gamla rullskidstest, men eftersom vägen vi brukar köra på är avgrävd fick vi hitta på en ny bana.
 
Nu startade vi vid Ingarvet och åkte cykelbanan bort mot Mörtsjö och vände. Därifrån var det stakning hem som gällde till målet på banans högsta punkt vid Västanbäck. Knappt 12 km.
 
Det gick bra för mig, speciellt skejtdelen kändes bra. Lyckades ta hem rejset just före Rollen. 30 min rejs hinner man bli trött av och det blev ett bra pass. Inte speciellt kuperat så det var en bana som passar mig bra. Mycket växel fyra och där man åkte växel tre kunde man åka stort och fint. Härligt. Med tanke på hur det kändes på uppvärmningen med träningsvärk i de flesta muskler sedan gårdagens (och måndagens) styrkepass är jag väldigt nöjd med rejset.
 
Mitt träningsfokus ligeer på styrka och fart fram till nästa läger. Vecka 43 ska vi till Torsby med landslaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback