Mycket jobb och träning

Denna vecka har det blivit mycket jobb. Jag håller på att göra det tryckta tävlingsprogrammet som kommer som bilaga till Skogssport. Ett ganska kul jobb även om det är en jäkla massa pill med tabbar för att få till någonstans 500 till 600 tävlingar i en snygg sammanstälning. Det blir ganska bra i alla fall. 
 
Jag tyckte jag kunde återhämta mig bra från Torsbylägret och har tränat ganska bra i veckan också. Två fina pannlampspass b.la. 
 
I onsdags körde vi hufs-intervaller i Källviken med DSA. Bra pass men lårens baksidor bråkade lite. Slarv med stretching, jag måste bättra mig. Kändes jättebra på första intervall, kasst på andra och uselt på tredje. Stretchade lite i vilan och vips gick det bättre på nästa intervall. Måste bli bättre på detta med att stretcha.
 
Idag körde vi race med DSA vid Varpan. Skejt 15 km. En 5 km lång bana vi körde tre varv. Två långa fina backar på varje varv. Bara växel tre och fyra. Mycket växel fyra mellan backarna, jag tycker det är svårt att hålla farten tillräckligt hög på platten i växel fyra. Tyvärr åkte jag aldrig med någon som kunde visa hur det kan gå till. Men jag gjorde ett bra race och höll varvtiderna jämna, inom 7 sek. Var inte farligt lång efter Jimmie som vann heller. 1.11.
 
Fick stryk av Rost med 32 sek dock, det är förvisso inte dåligt då han verkar minst lika stark som ifjol. Men detta var höstens fjärde race och inför dagen var den sammanlagda differensen mellan oss 0 sek. Nu leder alltså Erik med 32 sek. Typiskt. Differensraden: Idre +1.00/ Ingarvet -0.10/ Torsby -0.50/ Varpan +0.32.
 
Bara fortsätta att träna, en månad kvar till WC-premiären. Hårt på de hårda passen och mjukt på de mjuka passen. Det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback