Bra besked i Torsby

Träningen fungerade bra för mig i Torsby. Tekniken på snö börjar sitta och fysiskt sett känns det bra. 
 
Det tuffa Hovfjällspasset i onsdags gick väldigt bra. Vi körde stakning halva vägen upp, sedan började vi skejta resterande del upp, totalt ca 7,4km/350-400 m stigning per vända. Andra gången körde vi tvärt om. Jag brukar vara ganska stark i stakning och känner mig trygg i det. På första intervallen försökte jag skapa lucka till de andra på stakningsdelen för att kunna hänga med när de andra skulle skejta ikapp. Men det visade sig att jag hade en bra dag och kunde vara först upp båda gångerna. Helt klart en positiv överraskning! Uppför brukar inte vara min starkaste gren så det kändes kul. Tufft pass, blev rejält sliten och eftermiddagspasset i tunneln blev väldigt lugnt.
 
Vi körde en RullO-övning i fredags som bestod av fyra banor på ca 12-15 min, förutom sista som var 20 min. Torsby är rätt bra för RullO, men löv på backen, trafik och kupering gör att det blir lite halvläskigt ibland. Lite som vanligt på RullO, den som inte är rädd har mycket tid att tjäna. Träningen blir dock vad man gör den till och för mig blev det ett bra och tufft teknikpass.
 
Passen i tunneln flöt på bra och jag jobbade vidare med att "hitta tekniken". Vi körde även några kartminnesövningar. Det var ganska lite folk i tunneln, vilket är skönt men samtidigt oroväckande. Det bör väl vara mycket folk i tunneln hela tiden för att det ska finnas något incitament för att driva runt verksamheten antar jag. Det var egentligen bara på sista passet, lördag förmiddag, det var "tjockt" i tunneln. Motionärer, ungdomar och ledare. Egentligen inte jättemycket folk, men när små klungor ofta står still på krön och andra dumma ställen blir det irritationsmoment. Jag har som policy att inte bli irriterad på barn, men när ett svänger ut framför en utan att titta sig för är det en utmaning. Då kan man istället ge en arg blick till deras ledare ;-)
 
Som sagt ett bra läger med bra besked. Det är lite mer påfrestande att åka på snö än med rullskidor ute en varm sommardag, dessutom blev det 2,5h intervalltid under lägret. Det känns i kroppen. Nu är jag sugen på natursnö och vinter. Som vanligt denna årstid är det bara att hoppas på minusgrader och nederbörd. Speciellt i Kiruna och Ylläs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback