10Mila i Skepptuna

10Mila sträcka 2 i lag två. Ut som 119 in som 63. +2.21 från bästa sträcktid. Jättebra såklart. Nöjd. Offensivt och bra fokus på orienteringen. Många kartstopp då det var svårt, däremellan full sula.
 
Jag hade två mål med helgen:
  1. Inte låta min besvikelse över att jag inte fick springa i förstalaget gå ut över mina lagkompisar 
  2. Göra ett bra orienteringstekniskt lopp
Peter hade haft lite problem på förstasträckan och jag fick gå ut först i en klunga som var knappt åtta minuter efter täten. Närmsta lag framför gick ut 2.40 före. Jag märkte ganska snabbt att ingen ville springa förbi mig och gå upp och dra. Vilket jag helst ville att någon skulle göra. Det var en rejäl långkörare till förstakontrollen där det kändes givet att gå höger över fälten. Ganska snart kommer en märkbart stressad löpare från OK Linnés förstalag upp i tät. Perfekt för mig. Jag slår följe och vi har samma första. Här börjar det dessutom synas lampor från lag som gått ut tidigare.
 
Jag plockar de följande kontrollerna lugnt och metodiskt. Gjorde en krok på 45 sek på sexan, då INGEN av alla de 30-talet löpare jag ser hade samma gaffel som mig. Skumt. Sedan skitbra tills jag återigen har ensam gaffel och alla andra skulle till en annan kontroll vid 13:e. Här var jag klantig då jag tidigt insåg att riktningen var fel men att jag ändå följde med de andra. När jag väl vände 90 grader och satte kurs mot min kontroll följde flera lag med. 1.20 tapp där. Slarvigt.

Började vid det här laget också bli trött efter hård forcering. Men började också skymta OK Orion. Jag hade då ingen aning om de var deras första- eller andralag. Men varför chansa? Jag försökte bita i och kunde skicka ut Martin Nilsson i rygg på Kratov på långa natten. Så jävla perfekt :-)

MN gjorde dessutom ett imponerande insats och var med i täten till växel. Vi blev 49:a i tävlingen vilket är andralagsrekord. Kul.
 
Hur jag uppfyllde mina mål: Mycket bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback